Met mijn diploma Informatica ging ik aan de slag in een IT-bedrijf in Antwerpen. Daar was ik veel op de baan om de service-na-verkoop te doen. Na 2 jaar in Antwerpen kreeg ik de kans van mijn ouders om te beginnen bij ÖkoFEN. Ik twijfelde geen seconde en ging back to the roots naar Kuurne!
Ik begon als technisch-commercieel medewerker, samen met Koen, die er al een aantal jaren zat. Eind vorig jaar kreeg ik de kans om de fakkel van mijn vader over te nemen als zaakvoerder van ÖkoFEN en die heb ik met beide handen gegrepen.
Sinds 1 januari 2021 ben ik niet alleen verhuisd van positie, maar we verhuisden ook onze bureaus. ÖkoFEN heeft ambitie en dit zagen we vertaald in een nieuwe werkomgeving! We zitten nog steeds in het gebouw van Stroomop, maar hebben nu een groter bureau met een aparte vergaderzaal en meer ruimte voor ons technisch materiaal.
Mijn dagdagelijkse taken zijn enorm gevarieerd. We geven technisch en commercieel advies over centrale verwarming met pellets aan zowel particulieren, installateurs als architecten. Het is zeer interessant om de verschillende partijen te zien in het verhaal. Zo hebben we een goed beeld van wat leeft op de markt. Daarnaast verzorg ik voor ÖkoFEN en Stroomop de interne bedrijfsprocessen. Daar horen CRM, logistiek en ICT bij. Deze bedrijfsoptimalisaties zijn echt mijn stokpaardje. Ik word enorm gelukkig als ik zaken efficiënter kan laten verlopen!
Waarom hou(d)t Karel van Stroomop/ÖkoFEN?
Binnen Stroomop en ÖkoFEN is iedereen collega en dat is enorm fijn. We staan allemaal in het bedrijf met dezelfde visie en met hetzelfde doel en dat is: groeien! ÖkoFEN heeft enorm veel potentieel omdat een groot deel van de markt ons nog niet kent of nog niet helemaal overtuigd is. Er is dus nog veel werk aan de winkel voor ons en dat motiveert enorm.Als je werkt in een bedrijf dat zoveel kennis heeft over energie, ga je er zelf ook veel meer en op een andere manier over nadenken. Als we onze visie op de energiemix van de toekomst kunnen doorgeven aan (potentiële) klanten, dan zijn we geslaagd.